Verpakking krijgt nieuwe bestemming

Een goed product kan niet zonder verpakking. Naast productpresentatie heeft een verpakking ook de functie van bescherming van het product. Als het product uiteindelijk is gekocht, wordt een verpakking vaak overbodig en dus weggegooid. Volgens ons kan dat ook anders.
 

Bee Honest

Onlangs ontving drukkerij de Bij de vraag mee te denken voor een moederdagverpakking. Een unieke verpakking voor een nog unieker product. Bee Honest maakt slim gebruik van dat wat de natuur hen te bieden heeft. Dit doen zij onder andere door honing en andere natuurlijke ingrediënten te verwerken in huidverzorgingsproducten. Het enige dat ontbrak was een passende verpakking.

Door het merk of product niet op de doos te plaatsen wordt de doos een “hebbedingetje” waar bijvoorbeeld sierraden in bewaard kunnen worden.

Tijdens een brainstormsessie in de inspiratiekamer werd bedacht dat het natuurlijke aspect van het merk terug moest komen in de verpakking. Een presentatiedoosje van hoogwaardige kwaliteit met een natuurlijke uitstraling en frisse kleuren werd verkozen tot basis.



Productontwikkelaar Norbert van Schie adviseerde Bee Honest om het inwendige product niet op de deksel af te beelden, maar om een mooie neutrale afbeelding op de deksel te plaatsen. Door middel van een 'losse' wikkel werd het doosje evengoed nog voorzien van het merk en het gewenste product.

 

Wat consumenten zich vaak niet realiseren maar drukkerij de Bij maar al te goed; iedere keer dat het doosje wordt gebruikt om iets op te bergen, wordt onbewust teruggedacht aan hoe het doosje is verkregen en welk product daarbij hoorde. Namelijk, Bee Honest.

Merkbeleving

Het resultaat? Een voortdurende vorm van merkbeleving, zonder dat de klant dit bewust ervaart.
Van verpakkingen openmaken en direct weggooien, naar een (duurzaam) tweede leven en 'top of mind' bij de klant. Dit bovendien zonder zichtbaar aanwezige reclame. Waar een middagje in de inspiratiekamer al niet toe kan leiden.