Attentiewaarde door nieuwsgierigheid

Een bekend fenomeen. U komt thuis na een dag werken en vindt daar een stapel post. Tussen de krant, enveloppen en reclame ziet u een flyer van een lokale ondernemer. Waarschijnlijk niet het eerste wat u pakt. Hoe kunt u zorgen dat een lezer wel effectief bereikt wordt? Drukkerij de Bij heeft zo haar ideeën.


Nieuwsgierigheid

Keuzes, iedere dag staat er bol van. Over veel keuzes denkt de mens lang na, over andere iets minder. Een belangrijke reden hiervoor is de zogenoemde attentiewaarde. Verdient deze keuze aandacht ja of nee? Waarom dan wel/niet?

Brievenbuspost of e-mails vallen vaak onder het standaardkopje ‘nee, niet interessant’. Tijd lijkt steeds kostbaarder te worden.

 
Toch kan door middel van de attentiewaarde slim voordeel behaald worden als het aan ons ligt. Belangrijk voor het maken van een keuze is namelijk: nieuwsgierigheid. Wat als er tussen alle saaie post plotseling een doosje op de deurmat ligt?


 
 

Wees nu eens eerlijk, welke post zou u het eerst openmaken?


Mailing VKGO

De vereniging van kleine grafische ondernemingen, VKGO, wilde zo op een unieke manier haar leden uitnodigen voor een jubileumweekend op Texel. Een flesje gevuld met zand en de uitnodiging werden in een brievenbusdoosje verpakt en opgestuurd naar de leden.

Een dergelijke unieke mailingactie zorgt niet alleen voor een verhoogd aantal lezers, maar heeft een hogere respons tot gevolg. Doordat de lezer bij ontvangst van de uitnodiging reeds geënthousiasmeerd wordt voor het evenement, zal de kans op deelname een stuk hoger zijn dan bij bijvoorbeeld een onpersoonlijke flyer.